Firma Swim bazény mění od roku 1995 zahrady Čechů v luxusní rezorty. Vyrostla z rodinné firmy do jednoho z největších dodavatelů bazénových řešení pro náročné zákazníky v západních Čechách. Nyní společnost prochází celkovou transformací – od inovace obchodního modelu přes digitalizaci firemních procesů až po výstavbu zbrusu nového showroomu. Součástí přerodu firmy je mimo jiné kompletní grafický redesign včetně spuštění nového webu.
Tištěným katalogům odzvonilo. Dnes hraje prim online
„Ještě před pěti lety se mnoho věcí objednávalo přes katalogy. Dnes už jsou samozřejmě passé. Tak jako tak potřebu změny pociťujeme dlouhodobě. Stávající grafika nedokáže oslovit klienty, na které nově obchodně cílíme,“ popisuje Katarína Oříško, spolumajitelka firmy, proč se rozhodla pro změnu, a dodává: „Pro nás bylo prioritní, abychom navázali spolupráci s firmou z okolí, která se bude specializovat hlavně na tvorbu log a firemních identit. Mám ráda, když se firma zabývá jednou nebo dvěma věcmi a dělá je pořádně.“
Vizuál v moderním a minimalistickém pojetí
Naším zadáním tak bylo dát firmě tvář, která bude evokovat odbornost, nadstandardní péči, pocit harmonie a klidu. Zároveň na nás bylo vytvořit design, který svým provedením potvrdí prémiovost značky. Inspirací pro nové logo a vizuální styl se staly ladné pohyby vodní hladiny. Celý design je tak postavený na dynamických liniích tvořených jemnou linkou. Jde o organické tvary, které symbolizují pohyb vody v maximálně zjednodušené formě.
Také interiér showroomu doplňují tyto abstraktní tvary, které je možné libovolně zvětšovat, otáčet a přetvářet. V rámci vizuálního stylu používáme tyto motivy i jako ořezové masky pro fotografie. Tento přístup nám tak umožňuje vytvářet neotřelá rozložení, které zaujmou na první pohled.
Barevnost a základní písmo podtrhují zaměření k prémiovému segmentu
Minimalistické tvary jsme doplnili o organické ladné serifové písmo Fields Display. Toto písmo je poměrně unikátní svými zaoblenými tahy a tak skvěle doplňuje celý vizuální styl. Doplňkovým písmem je font Montserrat, který disponuje širokou škálou řezů a je tak vhodnější pro sazbu delších textů. Obě písma jsou dobře čitelná v i elektronické podobě, což potěší návštěvníky nového webu.
„Spolupráce s designéry šla docela lehce, že až mě to překvapilo. Nejdřív jsem si návrh neuměla představit a najednou jsem říkala: wow.“
Katarína Oříško, spolumajitelka firmy Swim bazény
Webové stránky se po letech rovněž dočkaly designového i obsahového faceliftu
„Absence mobilního rozhraní u webu nebo jeho celková vizuální zastaralost byznysu samozřejmě nepomáhá,“ popisuje spolumajitelka. Nový vizuál jsme promítli do webdesignu. Největším úskalím však bylo zpřehlednit strukturu webu tak, aby jím uživatel procházel jednoduše, provedl požadovanou akci a neztratil se mezi desítkami druhů nabízených řešení.
Hledání vytoužené zahrady usnadňuje uživatelům v neposlední řadě obsah
O texty na web se postarala copywriterka, která navrhla tři kreativní směry. Vítězný koncept by pak měl za úkol pokrýt jak produktová, tak neproduktová sdělení. Nakonec se zákazník rozhodl pro variantu, která stojí na myšlence „me time“ neboli na osobním rituálu k obnově každodenní energie, a to kdykoliv.
Nový vizuální styl jsme obtiskli do mnoha dalších marketingových materiálů
Chcete i vy provést kompletní vizuální proměnou? Ukážeme vám, kudy kam.