Komunikace s grafickým studiem může zabrat spoustu vyměněných e-mailů a telefonátů. Následující checklist vám pomůže snížit počet otázek na minimum.
Jakmile jste v situaci, že potřebujete připravit billboard, inzerci, banner, atd., máte v podstatě dvě možnosti.
- víte, co přesně chcete
- nevíte, co přesně chcete
Checklist: Víte, co přesně chcete
- Účel: prodat produkt, zvýšit brand, najít zaměstnance, … (pomůže nám to v rozmístění jednotlivých prvků)
- Materiály: outdoor, online bannery, inzerce v novinách, … (víme, co máme připravovat)
- Umístění, distribuce: kde bude daný materiál vidět — na jakých konkrétních billboardech či v jakých konkrétních novinách (můžeme tak tomu daný vizuál přizpůsobit, můžeme se podívat do daných novin a vidět, jak tam s inzercí pracují), jak budete materiál dostávat ke klientům — osobně na schůzkách, nebo poštou do schránky, či elektronicky e-mailem?
- Formáty: rozměry, maximální velikosti, typy souborů,…
- Typ vizuálu: k jakému konkétnímu typu vizuálu se materiály vztahují? (např. když v komunikaci používáte více stylů — např. pro studenty, dospělé, …)
- Obsah: kompletní obsah s vyznačením, co je hlavní sdělení, co je běžný text, co má velkou prioritu, … (je třeba rozmyslet, zda textu není příliš, nebo naopak málo)
- Podklady: fotografie, loga v křivkách, …
- Termín dodání: ideální termín dodání
Po tomto doplněném seznamu můžete hurá vše posílat. Maximálně jste tak zjednodušili komunikaci jak sobě, tak i grafikovi na druhé straně.
Checklist: Nevíte, co přesně chcete
- Účel: proč materiál připravujeme.
- Materiály, umístění: kde se budou materiály vyskytovat.
- Představa: popsat představu, pokud nějaká je (i třeba špatná)
Dále pak posíláte do agentury a oni by vám měli zaslat nápady. Pak už pokračujete podle prvního scénáře.