FC Viktoria Plzeň jedenáctkrát a pokaždé jinak! Letošnímu designu sezony dominují emoce v neo-brutalistním hávu

25. 10. 2023
Autor: Ivanna Čech

Každým rokem v B&M připravujeme zbrusu nový vizuál pro nadcházející fotbalovou sezonu. Letošní grafické zpracování jsme společně s týmem prvoligového klubu posunuli o pořádný kus dál. Jan Beneš, náš Creative Director, významně transformoval vizuál FC Viktorie Plzeň. Výsledkem je koncept inspirovaný neo-brutalistním stylem, který teď v grafickém designu zažívá velkou renesanci.

Zatímco v předchozích letech byli jádrem grafické komunikace samotní hráči, vizuálu sezony 2023/2024 dominují mimofotbalové motivy zobrazující emoce v kombinaci s fotbalisty. Vycházeli jsme z brutalistního designu, který je na první pohled rozstřelený. Vypadá, že nemá žádná pravidla. Používá typografii v tučných řezech a výrazných barvách. Právě tento styl nám přišel jako ideální prostředek pro vyjádření emocí, které k fotbalu neodmyslitelně patří – odhodlání, bojovnost, radost, naděje a přísnost,“ vysvětluje Jan Beneš.

emoce

Kromě samotného loga klubu řadíme mezi důležité prvky vizuálu dominantu města Plzeň. Zlatá kašna z náměstí Republiky symbolizující anděla se stává nedílnou součástí designu. „S nadsázkou řečeno jsou projekty, na kterých pracujete v týmu. A potom jsou projekty, které chcete urvat jen pro sebe, a to je přesně tento případ. Letošní grafické zpracování naprosto sebevědomě vystupuje z řady vizuálů posledních let. Povedlo se nám zpracovat grafiku, která akcentuje význam FC Viktorie Plzeň jako pravidelného účastníka evropských pohárů. Jsem vážně rád, že se vedení klubu rozhodlo pro tento návrh,“ dodává autor vizuálu Jan Beneš.

graficky prvek

Ve vizuálu pracujeme s barevnou paletou maximálně sytých tónů. Primární je odstín tmavě modré v kombinaci s viktoriánskou modrou, červenou a světle šedou. Písmo jsme ponechali beze změny. Budeme nadále využívat osvědčený a dobře čitelný font Rajdhani v řezech Bold a Regular, které působí nadčasově.

barvy

„Staráme se o každý detail rozsáhlé zakázky – od tvorby prvotního nápadu a nosné myšlenky až po rozpad hlavního konceptu do všech jednotlivých materiálů. Výsledek je potom k vidění v offline i online podobě,“ vysvětluje Jitka Šmídová, šéfka grafického týmu. Centrální motiv vizuální komunikace jsme rozvedli do systému pro všechny zápasové materiály a aktivity klubu. Během pouhých dvou týdnů jsme vybavili obchodně-marketingový tým FC Viktorie Plzeň kompletní škálou grafických výstupů pro print, digitál a venkovní reklamu a také materiálů podporujících komunikaci směrem k partnerům klubu.

„Naše dlouhodobé partnerství s Viktorkou přináší mnoho výhod. Kontinuální zpětná vazba nám umožňuje porozumět značce mnohem lépe. Díky tomu jsme schopni být proaktivní, flexibilně reagovat a přinášet návrhy, které vizuální komunikaci plzeňského klubu prospívají. Navíc každý z našich grafiků má svůj osobitý styl, což umožňuje nám jako týmu přinášet různorodost do designu a zajišťovat stálou invenci ve vizuálním provedení,“ doplňuje Šmídová.


Chcete i vy posunout svou vizuální prezentaci? Ozvěte se nám a společně najdeme to nejoptimálnější řešení.

Poptejte nás


Sdílejte článek

Líbí se vám obsah?

Zadejte svůj e-mail a budete vždy jako první informováni o novém článku.

Máme zkušenosti a znalosti.

Poptejte nás.

Zavolejte
+420 730 871 499

Napište
hello@b-m.cz