Nemocnice Rudolfa a Stefanie v Benešově nabízí lékařskou péči na světové úrovní již 125 let. Pro zdravotnické zařízení je důležité, aby ho takto lidé vnímali i v online světě. Prostřednictvím nového webu chtěla nemocnice docílit zjednodušení struktury svého hlavního komunikačního kanálu, tak aby pacienti a zaměstnanci mohli snadno procházet jednotlivé stránky a najít rychle informace, které zrovna potřebují. Jako poskytovatel špičkové zdravotní péče k tomu potřebuje ty správné prostředky.
Dostat k pacientům relevantní informace
Potřeba postavit nový web přišla se zvyšujícími se nároky klienta na potřebu efektivně komunikovat stále se měnící aktuální informace. „Webové stránky totiž slouží všem, nejen pacientům, ale i zaměstnancům. Slyšeli jsme i od uživatelů, zda bychom nechtěli posunout náš web výše,“ Markéta Zikmundová, tiskový referent, PR a administrátor webových stránek. Předešlý web postavený na redakčním systému WordPress takové možnosti nedával. Navíc v sobě skrýval určitá omezení v grafice a nešlo ho dále efektivně rozvíjet. „Obzvláště v době pandemie Covid-19 jsme zjistili, že funkčnost našich webových stránek je omezená,“ dodává Zikmundová.
Pár čísel pro zajímavost
366+ stránek na webu
Přes 20 oddělení
Více než 108 pracovišť
Areál o 12 budovách
Atraktivní design usnadňuje uživatelům procházení
Návrh respektuje moderní trendy webdesignu, tj. jednoduchost, přehlednost a responzivitu. Zvolili jsme takovou barevnost a písmo, které navíc u návštěvníků navodí pocit klidu a důvěry. Snadnou orientaci na webu podporuje dobře čitelné moderní písmo Montserrat.
Animace textury home page banneru
Připravili jsme sadu ikon a piktogramů, které jsme oživili v textuře homepage banneru.
Webové stránky, na kterých je radost hledat
Díky zkušenosti z realizace webových stránek pro Nemocnice Plzeňského kraje jsme věděli, že tvorba webu pro nemocniční sektor vyžaduje specifický přístup k řešení. Bylo nutné počítat s časovou vytíženosti lékařů při nemocničním provozu. Jak upozornil ředitel nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov MUDr. Roman Mrva: „Obecně se dá říci, že stránky poskytovatelů zdravotní péče a nemocnic jsou v některých směrech mnohem složitější a obsáhlejší než stránky firem z jiných oblastí.“ Naším úkolem tak bylo dostat na web obrovské množství textu a zároveň zachovat přehlednost webových stránek pro zaměstnance a pacienty různých věkových skupin. K tomu nám pomohly určité techniky – nová logika rozvržení informací na webu, atraktivní design a vhodně umístěné prvky, například velké rozcestníky na homepage nebo inteligentní mapa.
Pochopení skutečného problému
Nemocnice pečuje o více než 100 000 obyvatel na území mezi Vltavou a Sázavou. Zaměstnává přes 1400 lidí. O vysokou návštěvnost na takovém webu není nouze. Co ale představovalo palčivější výzvu, zpřehlednit strukturu tak, aby pro každého ze sta tisíc obyvatel web o 366 stránkách takto na první pohled vůbec nevypadal.
V počáteční fázi jsme se proto zaměřili na důkladnou rešerši založenou na přístupu design thinking. Tato metoda nám umožňuje rychleji se vcítit do nepříznivých dopadů problému na životy koncových uživatelů. Teprve potom na základě získaných dat, kdy víme, co přesně jdeme řešit, jsme se pustili do tvorby wireframů a struktury stránek.
7 webů a opakované 1. místo! Nemocnice Plzeňského kraje, case study
Fulltextové vyhledávání na webu ušetří čas a nervy
Z uživatelského průzkumu jsme zjistili, že je velký rozdíl mezi tím, jestli pacient řeší standardní vyšetření, nebo nastupuje do nemocnice kvůli operaci. V případě závažnějšího zákroku pacienty zajímá, zda nemocnice vůbec konkrétní typ operací nabízí. V případě ambulantního vyšetření hledají základní informace o ordinační době, mapě areálu, návštěvách na lůžkových odděleních, dárcovství krve.
Vyhledávanými jsou i témata zajímající nastávající maminky. Právě tyto poznatky nám pomohly vytvořit kvalitní fulltextové vyhledávání, kdy se návštěvníkovi pouhým jedním kliknutím zobrazují požadované výsledky přehledným způsobem.
Nemocniční areál jako na dlani díky inteligentní mapě
Drtivá většina nemocnic poskytuje uživatelům náhled na celý areál zařízení formou 2D-plánu. Toto jsme se rozhodli změnit. Pro klienta jsme vytvořili inteligentní mapu se všemi prvky, která nabízí reálný pohled na celý areál. Díky tomuto prvku se návštěvník bude v nemocničním areálu mnohem lépe orientovat.
Po jednoduchém tažení myší nebo prstem se zvýrazní budova a rozbalí se seznam se všemi pracovišti. Ze seznamu je tak možné se prokliknout na detail. Nezáleží na tom, jestli návštěvník nemocnice hledá přesnou polohu pavilonu, kontakt na pracoviště či ordinační hodiny jednotlivých lékařů, vždy na mapě najde vše, co potřebuje. Na mobilu nebo desktopu.
Sbohem, ruční zadávání dat na více místech
Redakční systém BM CMS 4 umožňuje uživateli editovat informace z jednoho místa. Klient tak má jistotu, že veškeré provedené změny týkající se kontaktů, pracovišť nebo oddělení se propíší na více míst najednou.
Plánované přidání obsahu na web
Na starém webu musela obsluha přidávat a odebírat upozornění, například o nepřítomnosti v ambulancích na různých stránkách, ručně. Teď stačí založit upozornění a zadat pro jaké oddělení nebo pracoviště platí. Upozornění se poté zobrazí na příslušných místech a potom samo zmizí.
Výsledek
Nemocnice Rudolfa a Stefanie obdržela na nový web velmi kladnou odezvu jak od zaměstnanců a pacientů, tak i z ostatních nemocnic a spolupracujících institucí. Kromě toho v agentuře Beneš & Michl získala kompetentního partnera, s nímž má v úmyslu spolupracovat i nadále. „Od prvního jednání byla radost s agenturou B&M spolupracovat. Naslouchání požadavkům, vstřícnost, snaha hledat řešení na míru a dodržení slíbeného vyústily ve finální produkt, který nám každodenně dělá radost. Ať se každý podívá na naše stránky a určitě si obrázek udělá sám,“ říká MUDr. Roman Mrva, ředitel nemocnice
Proměnit rozsáhlý informativní web v přehledný zdroj informací skrývá řadu výzev a my se jich nebojíme. Ukážeme vám kudy kam.