Už třetím rokem hodujeme na opravdu pikantním projektu. Fresh Festival je oblíbená kulinářská událost v Praze, Plzni, Brně a Pardubicích. Akce se účastní nejznámější osobnosti gastronomie a zástupci oblíbených restaurací jednotlivých měst. Jak si v našem studiu vychutnáváme takové sousto?
Rok 2013 & 2014: Web pro Apetit Festival
V roce 2013 nás oslovil Petr Jirásek z pořádající agentury Pigs Production, abychom mu pomohli připravit web pro aktuální ročník, tehdy ještě pod názvem Apetit Festival. Nové webové stránky jsme vybalancovali na jakýs-takýs podkladech.
Rok 2015: Velká čerstvá výzva
Další rok nám naservíroval už lákavější dobrotu — tvorbu zbrusu nové grafické identity. A protože jsme věděli, že tentokrát se do toho chceme pořádně opřít, museli jsme začít u kvalitních podkladů.
Prima ve hře
Představa o grafice byla jasná, novou identitu jsme si už v hlavě nakreslili jako čistou, jednoduchou a elegantní.
Původní oranžovou jsem jen o pár odstínů poštelovali do barev televize Prima, která se stala hlavním sponzorem. Festival dostal v roce 2015 také čerstvé jméno: Fresh Festival.
Focení na vlastní náklady (a nebezpečí)
Doposud jsme se trápili s ořezanými fotografiemi kuchařů. Fotky, které nám poskytl klient, pořízené v kuchyni nebo doma na zahradě, různě nasvětlené, jsme se snažili napasovat na web a výsledek pak neodpovídal našim představám.
I za cenu toho, že šlo o práci navíc, vyžádali jsme si kontakty na všechny hostující osobnosti a pustili se do vlastního focení. Jenže to nebylo tak jednoduché…
Když nejde hora k Mohamedovi
Potřebovali jsme nafotit celkem šest kuchařů — Zdeňka Pohlreicha, Marcela Ihnačáka, Jiřího Štifta, Romana Vaňka, Romana Pauluse a Dalibora Navrátila. Původní představa zvládnout celé focení za jeden až dva dny se okamžitě vypařila jako pára nad hrncem.
Trvalo měsíc, než se nám podařilo nafotit všechny účinkující. Vzhledem k jejich nabitému programu nebylo možné je dostat do ateliéru v jeden termín. Ve výsledku jsme absolvovali čtyři návštěvy pražského ateliéru. Termíny se rušily a přesunovaly, ale zadařilo se. Především díky namáklým organizátorským schopnostem projektové manažerky Nikči Michlové.
Povedlo se. A vyplatilo se!
Fotky se staly nosným prvkem celé grafické identity. Posunuly projekt na úplně jiný level a konečně nám dovolily prezentovat grafiku v takové kvalitě, v jaké jsme chtěli.
V novém stylu se pak vytvářela spousta online i offline materiálů, od webu, přes propagační materiály až po různé realizace pro dění festivalu. Velkou pochoutkou byl 24stránkový festivalový průvodce spolu s mapou, kterou jsme si kompletně nakreslili.
Rok 2016: Zeleň a nový sponzor
Partnerem letošního ročníku je značka Bosch, která se objevuje v samotném názvu festivalu: Bosch Fresh Festival. Procesy s názvem si vyžádaly pár změn a za běhu se několikrát upravovalo logo na všech chystaných materiálech.
Aktuální růžová sestava
K týmu fresh grafiků, Honzovi Benešovi a Káje Skalové, se nově připojil kolega Venca Šťastný. Web nařezal frontend developer Martin Hložek, o implementaci se postaral programátor Eda Štůla. Projekt od počátku věků úspěšně vede projektový manažer Štefan Dorko.
Grafický facelift
Grafiku jsme odlehčili, omladili a oblékli do nové, zelené barvy. Letošní ročník je tak ještě svěžejší a minimalističtější. Vytvářeli jsme návrhy pro nový web, billboardy, bigboard, gifové bannery, plachty, vstupenky, inzerci, hypercube. vizuál na stage nebo vstupní bránu.
Web ukazuje jen špičku ledovce
Web loňského ročníku jsme stavěli na základech původního webu z let 2013 a 2014. Teď jsme se do toho rozhodli pustit od podlahy, a to hned z několika zásadních důvodů — potřebovali jsme optimalizovat rychlost. Potřebovali jsme web jednoduše ovládat přes náš nový CMS 3.1 systém. A potřebovali jsme responzivní web.
I když jde na první pohled jen o redesign, pod povrchem jsou hodiny náročné práce, řešení problémů s hostingem a půlnočním migrování serverů. Vyladili jsme také podporu pro retina displaye. Veškerý obsah webu je editovatelný v administraci, klient si tak může rychle opravit jakoukoli informaci.
A web teď letí jako splašený na všech zařízeních. Mrkněte sami na www.freshfestival.cz.
Tak co myslíte, zvládli jsme to okořenit? A chystáte se letos potěšit chuťové buňky?