V Česku je dlouhodobě kritický nedostatek krve. Situaci také nenapomáhá odliv dárců do komerčních center. Výjimkou není ani Fakultní nemocnice Plzeň. V rámci dlouhodobé komunikační linky #zazijhrdost nyní nově uvádíme společně ve spolupráci s městem Plzeň, Plzeňským krajem a Fakultní nemocnici Plzeň tvář kampaně – slečnu Hrdost, která má vzbudit především emoce a atraktivním způsobem zaktivovat lidi k darování krve.
Ze vstupního online dotazníku, ve kterém odpovídalo 576 respondentů, vyplynulo, že nedárce i dárce nejvíce motivuje k darování krve pomoc druhým, záchrana života a solidarita. Jde o pocitovou záležitost, kdy se lidé stávají dárci, protože chtějí. Naproti tomu za nejméně důležité důvody při rozhodování uvádí finanční benefity.
Díky průzkumu jsme objevili cenné zjištění, že pocit hrdosti z darování krve je něčím, co slovy nelze popsat a co si každý musí prožít sám. „Mohli jsme navrhnout kampaň se srdíčkem a kapkou krve pořadové číslo 182, ale my jsme chtěli víc,“ vysvětluje Jan Beneš, Creative Director a tvůrce kreativního konceptu. „Zhmotnili jsme proto pocit hrdosti do lidské podoby v sytě červeném obleku jako nositele celé kampaně. Hrdost se narodí během toho, co se člověk rozhodne jít darovat krev a přijde na transfuzní oddělení. Ve chvíli, kdy daruje krev, bude ho už všude v jeho běžném životě doprovázet,“ dodává Jan Beneš.
Kampaň plánovaná na dlouhodobé období odstartovala koncem července. Komunikace cílí nejen na mladou generaci, cílem je i znovuaktivovat stávající dárce. Jednotlivé výstupy se objeví v rádiu, onlinu, na OOH nosičích, během eventů a na samotném transfuzním oddělení. „Cílem kampaně bylo atraktivním způsobem zaktivovat lidi k dárcovství, spojit dárce a nedárce a odbourat jejich strachy, zejména z jehel, omdlévání nebo předsudků spojených s dárcovstvím,“ doplňuje Jitka Šmídová, ředitelka grafického oddělení v B&M.
Celou kampaň připravil tým pod vedením Jana Beneše a Jitky Šmídové během pouhých osmi týdnů. V první fázi byl nasazen 47sekundový spot. Od začátku září kampaň doplnila PPC kampaň na sociálních sítích. Vyvinuli jsme také interaktivní AR filtr pro Instagram Stories, který zkrátí čekání na transfuzní stanici všem, kteří přijdou darovat krev. V polovině srpna jsme kampaň #zazijhrdost nasadili do rádia. Vedle internetu a sociálních sítí byla k vidění na billboardech, osvětlených CLV a hypercubech po celé Plzni.
Vizitka kampaně
Klient: Transfuzní oddělení FN Plzeň, město Plzeň, Plzeňský kraj
Account tým: Jitka Šmídová
Kreativní tým: Jan Beneš
Potřebujete kampaň, která bude rezonovat? Napište nám a společně se podíváme na váš projekt!